Te water 2012

Zaterdag 31 maart 2012.

Om 10uur ’s morgens al bij de kraan afgesproken dus was het vroeg opstaan. De motor die ik eerder niet kon aanhangen moest er nu wel eerst aan en dan pas kon de boot in de kraan. Alles ging voorspoedig, de boot zo ver mogelijk klaar gemaakt en een seintje gegeven dat keiko in de kraan kon. Daar werd direct op gereageerd en hoefden wij gelukkig niet lang te wachten. Gelukkig, want het was koud, het waaide hard (6-7bft) en tot overmaat van ramp begon het ook nog eens te regenen.

2 3

Toch down! Motor starten en weg wezen……. Helaas had de motor een ander plannetje. Een kering was uitgedroogd en gesprongen op een vreemde plek kwamen uitlaatgassen te voorschijn.

Het motortje liep slecht, wilde niet stationair draaien en dan is er maar één juiste beslissing, weer omhoog en op het droge. De motor er af gehaald en weggebracht voor reparatie..

2 3

Vakkundig wordt de boot van achteren onder de kraan gereden. Huh waarom doen ze dat nou was mijn eerste gedachte.. Ohwja, er staat een mast op die boot.. hi

Wat een fantastich gezicht ! Hoog en nog droog….

2 3

Ook even van de andere kant bekijken… MAN wat een plaatje!! En wat een verschil met die matte doffe boot van vorig jaar.

Even geparkeerd. Er ligt nog een andere boot onder de kraan. De boot kleurt wel mooi bij de kraan.

2 3

We zijn klaar voor nu, de motor hangt en niet geheel onbelangrijk deze is aangesloten en voorzien van brandstof, de buiskap staat, de helmstok geplaatst en de stootwillen hangen buiten..

Pak uw boot op en wandel……. Alsof het niets is wordt de boot opgetild en naar de kraan gereden. Wel een heel mooi gezicht.

Klik hier voor enkele foto’s van de tewaterlating.

[embedplusvideo height=”309″ width=”500″ standard=”http://www.youtube.com/v/jojUXy41KoQ?fs=1″ vars=”ytid=jojUXy41KoQ&width=500&height=309&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=0&chapters=&notes=” id=”ep2557″ /]