Klaar voor 2017!

Jippie! Keiko is weer klaar voor het nieuwe seizoen.

Het was opnieuw een paar dagen hard werken maar ze staat er weer mooi bij te glimmen. Onderwaterschip in een dubbele laag antifouling en de romp twee keer goed in de was.

Volgende week nog even de motor aanhangen en dan snel in de kraan zodat het seizoen 2017 kan beginnen.. Zin in!!

Dit bericht is geplaatst in Bootblog, Klussen, Seizoen 2017, Winterstalling. Bookmark de permalink.

2 reacties op Klaar voor 2017!

  1. chris schreef:

    Goeie middag
    Wij kijken momenteel naar een daimio als boot.
    Zijn er aandachtspunten zoals bv mastvoet
    Hoe zit het met osmose ? Kan het schip hier last van hebben en is dat erg
    Is het schip nog vervoerbaar op trailer
    Hoeveel pk buitenboordmotor is nodig voor varen op Ijsselmeer

    Vr gr

    Chris

    • Dion Dion schreef:

      Hallo Chris,

      Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in een Daïmio.
      Wij hebben onze Daimio nu 8 jaar en bevalt nog steeds uitstekend.

      Ik heb wel eens iets gelezen over haarscheurtjes naast de mastvoet, ook die van ons heeft dit wel iets. Ik geloof alleen niet dat dit veel kwaad kan. De boot is uit ’79 en krijgt op bijvoorbeeld het IJsselmeer nogal eens op zijn donder.

      Onze Daïmio heeft geen Osmose, ook eigenlijk nog nooit wat over gelezen. Maar het zal zeker mogelijk zijn. Of dit erg is, daar zijn de meningen over verdeeld. Het kost een beetje arbeid, maar repareren kan dan natuurlijk altijd. Mits het een enkel belletje betreft dan. Als het hele onderwaterschip er last van heeft zou ik er zeker ver vandaan blijven.

      De Daïmio weegt volledig uitgerust incl. motor e.d. al gauw 1800-200kg en daar heb je dan ook een flinke trailer voor nodig. En net zo belangrijk ook het trekkende voortuig. Dat is allemaal nog al wat, maar ik heb wel eens foto’s gezien met de Daïmio op een trailer.

      Als buitenboordmotor hebben wij een 8PK High-Trust van Yamaha, beslist een aanrader.
      De motor heeft voldoende kracht om de boot door de golven te duwen en ook achteruit heeft deze wat meer vermogen. Ook de lange gashendel met halverwege de schakelhendel maakt de bediening vanuit de kuip makkelijk. Wij zijn begonnen met een 9.9pk Merc., maar die had toch minder kracht. Daarna hebben wij een zomer rond gevaren met een 6pk Merc. Maar dat vond ik beslist onvoldoende. Nadeel van de wat grotere motoren is natuurlijk wel het gewicht, maar met 7bft aan lager wal bij Stavoren is dat extra vermogen wel ongelovelijk handig. En om antwoord op jouw vraag te geven, minimaal 8pk dus.

      Succes met de zoektocht en je keuze.
      Heb je nog meer vragen lees ik het graag.

      Groet,
      Dion

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.